fredag 21 augusti 2015

Målar

Halvvägs... nej lite mer hann vi, men tanken var ju att bli klara med målningen under semestern. Riktigt så blev det inte!
Vi får skylla lite på vädret. Minst en rejäl störtskur varje dag är inte optimalt för en målare!
Efter ett halvår med grundmålat vitt hade vi vant oss vid det och tyckte att det var riktigt fint. Men meningen var ju att det skulle bli rött med vita knutar.

Vi började med carporten, eller Erik rättare sagt, han som gått på semester.


Huset känns lite mindre som rött, men det blir superfint!
Och nu har vi hunnit med två strykningar.



Nu saknas "bara" en hel del vitt. Foder, vindskivor och under takfoten. Där är det inte ens förgrundat!

Med fint blir det, när vi blir klara!

Växterna har trivts bra också, tills nu, när värmen kom.

Druvorna har börjat klättra.