När vi kom hem från Max fotbollsmatch idag frågade grannen om vi var intresserade av lite gräsmatta. De hade tagit i lite när de beställde till sin tomt. De hade mer än 100 kvm för mycket!
Gärna!
Vi har ju faktiskt sått en del... och velat lite om att "fuska" eller inte. Det vi sådde i höstas är lite fläckvis grönt. Sådden vi gjorde för över tre veckor sedan runt brunnslocket, kan man med lupp och lite god vilja ana några tappra sytrådstunna strån bland ogräsen
Vi ger upp, rullgräs är bättre!
Men det lägger sig inte själv, är helt ledbruten just nu! Det kan heller inte vänta tills man har tid/lust!
Det var ju en himla tur att vi gjort så mycket förarbete. Vi har fått mycket hjälp av mamma och pappa att rensa bort sten sedan tidigare. Grannen Yngve hjälpte till att köra ut den stora jordhögen vi hade på lut. Och idag, som av en händelse, var Kicki och Janne på besök så de tog bort ogräs och krattade jorden så vi överhuvudtaget kunde rulla ut gräset.
Men nu är det på plats! Vi fick en lagom stor plan till 7-mannamålet som vi fått av Jimmy. Det får komma på plats om ett par veckor när gräset fått beträdas!
Nu får vi snart ta tag i att beställa mer jord och lite mer gräs så vi får hela tomten täckt.
Tänk vad lite gräs kan göra...!
Här är förresten min lilla samling från gamla tomten i en pallkrage.
Rabarber, Orange lilja, Stjärnflocka och Kirgislök. Med vit Syren och Gullviva bredvid.