fredag 13 mars 2015

Sängbord

Har handlat lite mer i vår nya favoritbutik, Mio.
Det är lite blandade känslor eftersom de i princip aldrig har det man vill ha hemma, så man får vänta någon vecka (ibland månader) efter att man bestämt sig. Och de kör numera IKEA stuket att man ska mecka ihop möblerna själv, med skillnaden att skruvhål inte riktigt har samma precision som IKEA faktiskt lyckats med. Men trots det gillar vi en hel del av deras sortiment och inte vansinnigt dyrt så vi med gott samvete kan byta ut något efter hand.
Denna gång var dock ett undantag, de kom färdigmonterade i kartong. Fick precis plats i golfen, men vi fick vänta en vecka på leverans... våra sängbord. Riktigt fina blev de! Så ska vi bara fixa till en sänggavel också när vi får tid!

torsdag 12 mars 2015

Torpet till salu igen

Då gör vi ett nytt försök med att sälja gamla torpet.
Trots att vi låtit förra köparen hyra för att få en chans att hinna få ihop pengarna, så slutar det med en ny försäljning. Inte lika fina bilder som när vi stajlat till det förra gången. Tomma rum är helt enkelt inte lika fina!
Vi får hoppas på att tidpunkten är lite bättre nu; minusränta, få konkurrerande objekt, stigande huspriser, högre utgångsbud...

Förra gången blev det ingen bild på bara kaminen, den ser fin ut!