fredag 24 oktober 2014

Kontrollbesiktning

Besiktningen gick bra! Inga större fel, bara småskador som ska rättas till.
Representanten från Myresjöhus hade själv tagit några bilder och frågade om de fick använda dem till deras hemsida... inte bara vi som tycker att det är väldigt fint!








Och nu är byggbodarna borta!








söndag 19 oktober 2014

Snart kontrollbesiktning

På tisdag är det kontrollbesiktning. Vet inte hur mycket som måste vara klart då, men det kan inte vara mycket kvar!
Pappen är borta så man ser våra fina golv

barnens vardagsrum och rum

köket

men i tvättstugan verkar de fortfarande ha lite kvar att göra! 








torsdag 16 oktober 2014

Öppenspis

En karl på taket!

Nu är skorstenen och vår öppna spis på plats, mysigt!
Här kommer vi förhoppningsvis bara behöva elda för mysfaktorn.

På tal om mys, utebelysning är vi inte bortskämda med här ute på vischan.
Nu både i carporten...

...och vid entrén 




fredag 10 oktober 2014

Kakelmöte

Idag var en stor dag! Jag fick gå in i huset för första gången! (Erik smet in en liten sväng häromveckan)
Vi hade möte med kakelsättaren för att kolla över detaljer och välja fog.
Det var verkligen superfint!
De är ju så himla snabba! Köket är redan på plats.



Grabbarnas rum och vardagsrum


Och vårt sovrum som är det enda med lite mörk tapet.


Inga kanonbilder, men man blir lite stissig när man inte vill vara ivägen för snickarna och vill se allt!
Börjar kännas som på riktigt nu, det är verkligen vi som ska bo här!
Vi behöver nya möbler!!!






onsdag 8 oktober 2014

Målning

Se så städat och fint vi har!

När vi kikade in igår såg vi att golven var lagda och täckta. Dessutom så är alla tak målade.
De är så himla snabba!
Så imorse kom plattsättarna. De var här halva dagen, så lite tätskikt kanske?



fredag 3 oktober 2014

Badrum

På tal om toaletter... vi beställde badrumsmöbler för länge sedan. För någon vecka sedan hörde de av sig och sa att tyvärr så har det vi valt utgått ur sortimentet. Vi har ju dessutom valt kakel utifrån dem, men vi får kanske vara glada för att vi inte längre får välja valnöt, vilket tydligen är hopplöst omodernt just nu! Vi har därför valt detta handfat från Vedums sortiment istället.


onsdag 1 oktober 2014

Målardags

Det går undan där inne nu, mycket gips är på plats. Det som såg litet och pluttigt ut från början ser klart rymligare ut nu, såhär lite utifrån.

Enligt rykten ska målaren komma imorgon. Det är riktigt fint och städat i barndelen!
Idag kom en leverans till bygget...


...med...

... toaletter! Och lite andra mer svårdefinierade kartonger.