fredag 25 augusti 2017

Fiber och plattor

Nu har vi ju haft fiber att skylla på att vi inte kan göra klart gräsmatta och gång fram till huset.
Fiber blev ju rejält försenat! Blev lovade leverans vid tjällossningen, förra året...
Nu är det äntligen inkopplat och det slösurfas för fullt!



Vi har kollat på plattor i flera år så vi hade ganska bra koll på vad vi vill ha. Ungefär som de här


Nu har vi anlitat en kille som håller på för fullt. Han är väldigt noga och vi tycker det blir jättefint!



Måste också lägga in våra fina Slånbärsbuskar. Var länge sedan ja la ut något nu.
Fantastiskt fina när de blommar i slutet av maj, men de är med sedan gammalt... älskar dem!







Klematis snöflinga

Måste ju lägga upp en bild (några) på våra fina Klematis. Två somrar gammal men jättefin!
Blommar tidig maj till slutet av augusti med massor av söta vita blommor!
Tänkt som lite insynsskydd i rostspaljéen




lördag 17 september 2016

Gräs och fot

Jämn och fin matta



Grön, tät och nyklippt...


eller kanske bara fin på håll, väldigt långt håll!


Så var det foten, alltså takfoten vi fått om bakfoten skulle man kunna säga.
Trodde det skulle vara lätt att måla, men det är något konstigt skivmaterial som inte går att tvätta ens.
Vi bestämde oss för att klä in den istället.





Betydligt mycket enklare att måla här. Under tak i arbetshöjd!


onsdag 2 september 2015

fredag 21 augusti 2015

Målar

Halvvägs... nej lite mer hann vi, men tanken var ju att bli klara med målningen under semestern. Riktigt så blev det inte!
Vi får skylla lite på vädret. Minst en rejäl störtskur varje dag är inte optimalt för en målare!
Efter ett halvår med grundmålat vitt hade vi vant oss vid det och tyckte att det var riktigt fint. Men meningen var ju att det skulle bli rött med vita knutar.

Vi började med carporten, eller Erik rättare sagt, han som gått på semester.


Huset känns lite mindre som rött, men det blir superfint!
Och nu har vi hunnit med två strykningar.



Nu saknas "bara" en hel del vitt. Foder, vindskivor och under takfoten. Där är det inte ens förgrundat!

Med fint blir det, när vi blir klara!

Växterna har trivts bra också, tills nu, när värmen kom.

Druvorna har börjat klättra.







måndag 15 juni 2015

Äntligen!

Nu kan vi äntligen fira!
Torpet är sålt och nycklarna överlämnade till nya ägare.
Nu kan vi fokusera på vårt nya boende!

SKÅL!!!